Konpromisoaren balioa
Fernando Buesa Blanco Fundazioa

In Memoriam

“Ezin digute irabazi. Hemen bultzada bat eman behar zaio bere memoriari, ordezkatzen duen guztiari eta terroristek hil nahi izan dutenari”.

Javier Rojo

Ezberdinen arteko elkarbizitza izan zen Buesaren ideietako bat. Nazionalismoarekin sakonki erabili zen, bere argudioak eztabaidatuz, hauek berak defendatzen zituenekin kontraesankorrak zirela sinetsita. Baina, aldi berean, herrialde anitza eta askotarikoa defendatu zuen, non, azken hitzaldietako batean esan zuen bezala, “Eskubideak eta betebeharrak ematen dituen kategoria politiko bakarra herritartasuna den, ez baitu inor bereizten edo diskriminatzen sexuagatik, arrazagatik, erlijioagatik, iritzi politikoengatik, identitate nazional edo kulturalengatik eta sentimenduengatik”. In Memoriam bakoitzerako gonbidatuen jatorri desberdinak berretsi egiten du urtero irizpide desberdinen eta pertsona bakoitzaren iritzia errespetatzearen aldeko apustua. Hain zuzen ere, biolentoek nahi izan zuten herrialde homogeneoaren alderantzizkoa.