Konpromisoaren balioa
Fernando Buesa Blanco Fundazioa

Fundazioaren sorrera

“Demokrazia existitzen da, gurekin daramagu eta gure esku dago zaintzea eta zaintzea. Bereziki gureetan, gazteenetan, etorkizuna eraikitzen baitugu”.

Marta Buesa — Carlos Buesa — Sara Buesa

Biktima guztiekin gertatu den bezala, Fernando Buesaren biktimek ez zuten gorrotoz eta mendeku nahiekin erantzun. Aitzitik, laster ikusi zuten terroristek eragindako gaitza konpontzeko tresna bat sortzeko beharra, desberdin pentsatzen dutenak biltzeko balioko zuena, baina demokraziak eta zuzenbidezko estatuak bizikidetza posible eta emankor hori egiteko duten gaitasunean konfiantza dutenak. Fernando Buesa Blanco Fundazioa 2000. urtea amaitu baino lehen sortu zen, bakearen kultura eratzen laguntzeko eta gure herrialdeko indarkeria terroristari hainbeste denboran izaera eman dioten argudio guztiak deseraikitzeko.

2000ko otsailaren 26an, Gasteizko hotel batean, Buesaren hiru semeak, Marta, Carlos eta Sara, kazetariekin bildu ziren, herritarrei eskerrak emateko egun horietako babes adierazpenengatik eta gorrotozko, aiherrezko edo etsipenezko edozein adierazpen baztertzeko. Ostegun arratsaldean, hirurak paseatzera irten ziren eta krimena gertatu zen lekuan amaitu zuten. Bertan, herritarrek testigantza gisa utzitako kandela, gutun, marrazki eta mezu ugari aurkitu zituzten. Euskarri anonimo hark hunkitu egin zituen. Martak bideo honetan ikus daitekeen komunikatu hunkigarri bat irakurri zuen:

Hilabete geroago, 2000ko azaroaren 3an, El Correo egunkariak, bi orrialdeetan, iragarri zuen Fundazioa “hausnarketarako eta topaketarako toki” gisa sortu zela, proposamenak eskaintzeko gaitasuna zuela eta “Euskal Herrian dauden eta elkarrekin bizi diren adierazpen eta sentsibilitate desberdinak” biltzen zituela.

1983

Lehen
In Memoriam

Fundazioaren lehen ekitaldia Gasteizko Principal Antzokian izan zen, eta haren bidez eman zen ezagutzera.

Foto: Diputación Foral de Álava - AFA - DFA

Fernando Buesa Blanco Fundazioa 2001eko otsailaren 20an aurkezteko ekitaldi publikorako gonbidapena.

Aurkezpen ekitaldian, ehunka lagun bildu ziren, baita hainbat agintari instituzional ere, hauen artean Federico Mayor Zaragoza eta Imanol abeslaria.

1983

Balioak