Hitzaren balioa
Fernando Buesaren bizitza

2000ko otsailaren 22a

“Adoregabe hauek beren gorroto guztiak bildu behar izan zituzten gotorleku bat zelako”.

José Ángel Cuerda

Buesak gizartearen zatiketa, indarkeria eta gobernuaren ekintza eza salatu nahi izan zituen. Tribunan egin zituen esku-hartzeek agerian utzi zituzten estrategia suizida baten akatsak. Bere kasuan, gizartearen erdiak bakarrik zaintzen zituen exekutiboaren aurkako jarrera identifikatu zen. 2000ko otsailaren 22an, 16:38etan, bonba batek bera eta bera zaintzen zuen Jorge Diez ertzaina hil zituen. Hortik aurrera, astebeteko gertaerak eta erabakiak piztu ziren, horietako asko kontrolik gabe edo ondorioak neurtu gabe. Zatiketa soziala are nabarmenagoa bihurtu zen, hilaren 26ko manifestazio bikoitz hartan amaitu arte. Gero heriotza gehiago izan ziren, eta etsipenezko bake proiektua abertzaletasun muturrekoenaren suan bertan kontsumitu zen.

ETA-k furgoneta batean jarritako lehergailu batek Fernando Buesa eta Jorge Diez Elorza hil zituen. Irudian, El Correo egunkariaren hurrengo eguneko portadak atentatu hilgarriaren berri ematen du.

Jorge Diez ertzain gazteak egun gutxi batzuk baino ez zeramatzan Buesa babesten. Bere aitona-amonen eta bere haurtzaro eta gaztaroko herrian, Done Bikendi Haranan, egin zen bere hileta. (Argazkia: familia Díez -Elorza eta El Correo).

Javier Rojo, hirurogeita hamarreko hamarkadaren amaieratik bere laguntzailea eta lagun mina, hilketaren lekura iristen lehena izan zen. (Argazkia: El Correo).

Buruzagi sozialistek eta Popularrek, herritarrek eta agintari politikoek elkarretaratzea egin zuten Correos plazan, krimenaren gauean bertan. (Argazkia: El Correo).

Hasiera-hasieratik, kontzentrazio jendetsuak egin ziren Gasteizen, atentatuaren aurka. Pertsonaia tokiko agertokiaren parte zen, eta hala sentitu zuen bere herritarren sektore garrantzitsu batek. Argazkian, asteazken goizeko elkarretaratzea, Espainia Plazan. (Argazkia: El Correo).

Jendetza joan zen Fernandoren hilkutxara Legebiltzarretik Sortzez Garbiaren Katedraleraino, han egingo baitzen haren hileta. Ibarretxe lehendakariarekin kritiko ziren oihu batzuek EAJren erreakzioa ekarri zuten, baita hurrengo egunetako banaketa sozialaren hainbat erabaki ere. (Argazkia: El Correo).

Arzalluzek Benegasi egindako zeharkako agurra eta Buesaren lankideen aurrean erakutsitako hoztasuna ondorio nabarmeneko keinuak izan ziren hurrengo egunetan. Garai bateko gobernukideen arteko tentsio politikoa piztu zen. (Argazkia: Efe).

Gesto por la Paz-en inguruan mila pertsona inguru bildu ziren bi manifestari-multzoen arteko tartean, eta terrorismoari gaitzespena adierazteko orduan gertatzen ari zen zatiketa salatzeko. (Argazkia: El Correo).

Garaikoetxea eta Ardanza aurreko lehendakariek Ibarretxe bota zuten, nazionalistak eta gobernukoak San Migelgo harmailetara iritsi zirenean, honek hitz labur batzuk esan baino lehen. (Argazkia: El Correo).

Fernando Buesa eta Jorge Diezen aurkako atentatua aldarrikatzen duen ETA-ren komunikatuaren laburpena.

Fernando Buesaren alargunak eta seme-alabek, nazionalistak ez diren alderdiek deitutako jendetza batekin batera, otsailaren 26ko martxa itxi zuten “nahikoa da! Eta ez! “. (Argazkia: El Correo).

Askatasunaren lorategietan dagoen monolito batek Fernandoren eta Jorgeren aurkako atentatua gertatu zen tokia gogorarazten du. Urtero, basakerian itzulitako asmo politiko baten bi biktimak omentzeko ekitaldia egiten da. (Argazkia: Fernando Buesa Fundazioa).